Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

U kadeřnice

Protože jsem se v předvánočním shonu omylem podívala do zrcadla, rozhodla jsem se v zájmu zachování posledních zbytků sebeúcty po sto letech zajít do kadeřnictví sjednotit těch pět odstínů žluté, které jsem si na hlavě vytvořila.

Vzhledem k tomu, že jsem si kadeřnici objednala v šest hodin po práci, očekávala jsem příjemný relax, kdy aspoň na chvíli vypustím všechny starosti a nikdo po mně nebude nic chtít. No, člověk míní, kadeřnice mění.

Když jsem se na poslední chvíli do salonu dopotácela a posadila na židli s tím, že můj hlavní úkol bude neusnout, spustila kadeřnice tornádo otázek: „Jak se daří? Venku je zima, že? A co Vánoce? Dárečky už máte?“ Podle mě chodí všechny kadeřnice, vizážistky, manikérky, masérky a kosmetičky na schůze nějakého tajného spolku, kde jim školitel v bílém upnutém obleku neustále opakuje mantru: „hlavně mluvit, hlavně mluvit“, načež si pak nacvičují modelové situace, jak otravnými otázkami, které člověk dostává stokrát denně, rozmluvit i toho největšího mrzouta (tedy mě).

Já se ale jen tak nenechám, řekla jsem si, odpověděla obligátním „ale jo, jde to“ a v duchu si představovala, jak bych jí nejradši zacpala pusu tím jejím obřím tužidlem.

Kadeřnice však okamžitě poznala, že tudy cesta nevede, a pokusila se rozproudit konverzaci tím, že začala vytrvale kritizovat moje vlasy: „Vy se barvíte sama, že?“ dodala sladkým hláskem s nádechem očekávaného triumfu.

„Ne, barví mi je můj pes“, chtěla jsem odseknout, ale bylo mi jasné, že už by mi nic nepomohlo. Pachatel byl usvědčen, neměla jsem šanci uniknout: „Ano, pardon, občas si na tu hlavu něco napatlám.“ Z jejího následného pohrdavého výrazu jsem vytušila, že jsem pravidelně vykonávala vlasovou genocidu. A protože už od mého příchodu bylo zřejmé, že zrovna nejsem adeptkou na vlasovou modelku, dodala: „Tak to nevím, co s tím uděláme, ony se ty nekvalitní barvy z drogerie vždycky do těch vlasů tak zažerou, že je pak ani nejde dostat pryč. Pokaždé sem pak někdo dojde a chce zázraky. Přitom by stačilo jednou měsíčně chodit na barvu k nám.“ „No, možná, kdybyste za obarvení těch mých tří vlasů děda vševěda nechtěli pomalu víc než šmejdi za hrnce, uvažovala bych nad tím“ zabrblala jsem si pod fousy a už jsem si myslela, že mám klid.

Kadeřnice ale nasadila nejtěžší kalibr: „A jakou péči na vlasy vlastně používáte?“ Hm, předpokládám, že „jakýkoliv šampon, který je po ruce“, asi nebude správná odpověď. Míra zdeptanosti už ale u mě dosáhla vrcholu, a tak jsem z paty vytáhla ještě něco jako „jo a balzám“ a vyslechla si další sérii rad a pouček, za které by se nemusela stydět ani moje mamka při plánování naší svatby.

Po dvou hodinách jsem ze salonu odcházela s novým odstínem blond (mimochodem přítel si žádné změny nevšiml) a pocitem, že pokud nechám jakoukoliv barvu z drogerky přiblížit se k mým vlasům na méně než deset metrů, budu sedět dýl jak Kajínek. Asi ty tajné schůzky kadeřnic mají fakt úspěch.

Autor: Pavlína Peťovská | sobota 20.1.2018 8:45 | karma článku: 13,99 | přečteno: 762x
  • Další články autora

Pavlína Peťovská

Láska k literatuře nezná hranic

Čím je člověk starší, tím více přemýšlí nad tím, kam by se jeho životní cesta ubírala, kdyby nikdy nedošlo k některým setkáním a já nejsem výjimkou.

30.11.2022 v 14:05 | Karma: 7,59 | Přečteno: 168x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Ze života v korporátu IV: Zkušební doba

Uplynuly tři měsíce a pomalu, ale jistě se blíží doba, kdy ještě beztrestně můžeme svoje rozhodnutí stát se kolečkem v korporátním soukolí vzít zpět.

25.8.2019 v 9:51 | Karma: 19,31 | Přečteno: 1033x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Ze života v korporátu III: Zaškolování

Po prvním oťukávání začíná jít do tuhého. Tento týden musíme zuby nehty dokázat, že jsme právoplatnou součástí dream teamu...

16.8.2019 v 20:16 | Karma: 17,15 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Kdo by měl rád vedra...

Pokud se stejně jako já chystáte v nejbližších týdnech napsat článek a zrovna se nechcete věnovat politice, zbývá vám už jen jedno vděčné téma pro čtenáře všech generací: vedro...

26.7.2019 v 11:01 | Karma: 10,69 | Přečteno: 325x | Diskuse| Osobní

Pavlína Peťovská

Život v korporátu II: První den v práci

Konečně jsme se dočkali a přišel Den D. Dnes se začne psát historie: příběh kariéry sebevědomého úspěšného korporátního člověka.

17.6.2019 v 16:20 | Karma: 24,96 | Přečteno: 2785x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 880x
Píšu fejetony a úvahy. Také přispívám literárními články na blog literarnihysterie.cz. 

 

 

Seznam rubrik